fredag 10 april 2009

Kusinerträff 1994 i Norröra

Vi firades i fem årsjubileum!!!
Varje året firades vi i Norröra samlades hela kusiner och sysslingar i Norröra vid Skärgården=).Vi firar nu med 20 årsjubileum och hade traditionen varje åren till 2009 blir det stora fest=)! Släktgården är Norröra som min morbror och hans familj bor där sedan 1905 som min gammelfarfar och gammelfarmor bosatte sig 105 år sedan i år!!! Första gången som min gammelfarfar Karl Magnus och gammelfarmor Klara tog gården och det finns ingen människor där utan bara gammelfarfar och gammelfarmor med fem barnen. Flera släkten Engström övertog i gårdarna 1906 i Norröra som är öarna. Tre syskonen Engström som var till min gammelfarfar Karl Magnus Engström. Min mormor blev förtjust i gården och fick ärvet mantalsgården då min morbror och hans familj byggdes huset och stannade där till idag,blev bjöd de oss dit 1989. Vi stannade varje åren till 2009! Min mammas sida! Min mammas tolv kusiner som bor i Norröra och kända Saltkråkan som författarinna Astrid Lindgren hade gjort filmen där precis samma öar som bor vi!!!=) Jag har sett huset som Tjorven med båtsman och Melker som farbror till Tjorven! Roligt att filmer på Saltkråkan 1960 talet som gjorde av Astrid Lindgren=)Kanske känner ni till Saltkråkan?=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar