lördag 11 april 2009

Min gammelfaster och sin systersbarnbarnsbarnsbarn=)


Jag blev förtjust i bilden som visar äldsta och yngsta på fem generationer=)! Min gammelfaster fyllde 84 år i november 2008. Samma huset som föddes hon i Älvsjö,Örby. Hon övertog efter hennes föräldrarhemmet och byggdes huset 1922 sen föddes yngsta dotter är Gertrud. Gertrud månar sin yngsta systersbarnbarnsbarnsbarn Philip och lekte bowling nere i rummet.Huset som är 86 år sedan som byggdes. Jag besöker min gammelfasters huset oftare och samma huset som doftar gamla möbler och överallt gamla lampor även soffor. Detta möblerna och tavlor samma kvar i 86 år sedan men lite ändrar möblerna i olika rummet som har hon tredje våningar i huset. Jag är hennes favoritbrorsbarnbarn efter min morfar dog blev står vi nära=).Jag månar om mina släkten och många vänner som glömmer jag inte också i Leksand och Stockholm=)! Hon har son och sonson men många syskonbarn och syskonbarnbarn,syskonbarnbarnsbarn,sex syskonbarnbarnsbarnsbarn som min mammas sida i släkten.Hon blev ensam efter hennes fyra syskonen gick bort sedan då hjälpte jag henne igenom sorgen och glädje. Hon kan lite tecknade med mig fortfarande idag=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar