lördag 18 april 2009

Min pappa Sune och sin vännen Roger

Min pappa och nära vännen som kände de i 48 år sedan. De var skolkamrater i gymnasiet och umgicks många år sedan! De hade fest tillsammans och göra roligt i förr i tiden under 48 år sedan och mindes mycket gjorde de under dessa åren=). De besökte varandra ibland som fortfarande ännu idag och har de sommarstuga i Härjedalen.
Min pappa Sune och Roger kontakt ibland även bosatte de sig i Stockholm. Roger köpte sommarstuga i Ytterhogdal nära gränsen mot till Sveg även bor vi i Vemdalen. Vi åkte till Ytterhogdal oftare. Sune och Roger med sina hustru gick till fjällen och vandring även plockade bär i Härjedalen även slalom tillsammans de alla i fyra. Barnen och vi fick följde med sig dem oftare men inte numera eftersom vi är stora och deras barnen har eget livet. Nu de snart närmare sig pensionärer och kan njuter av sina sommarstuga och vad de vill göra själv i fyra igen.Min pappa Sune och sin vännen Roger är jämngamla och hustru är nästan jämngamla också.Roger och hans hustru Eva var med på mina föräldrars bröllop 1982 när gifte sig de. Roger var marskalk till min pappa. De har varit sambo i många år till 1994 sen gifte de sig då mina föräldrar var på deras bröllop även min pappa var marskalk. Min mamma tärna! Roligt att minne kvar som gjorde de tillsammans och med sina hustrur! De har sett mig från var jag bebis och till student även livet! Det var hemma de hos mig förra året i dec 2008 då hans hustru Eva kramade mig. Vi känner länge varandra eftersom de är nära vänner till mina föräldrar. Roger och Eva har barnen som nästan jämngamla med mig och min bror Daniel i många år sedan. De är några äldre än oss men kontakt vi varandra ibland även Roger och Eva har följt upp oss växte upp sen mina föräldrar hae sett deras barn följt växte upp. Nu de har sambor!Barnen har gifte sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar