torsdag 30 juli 2009

Min morbror Ingvar och ingift moster Bisses sommarstuga i Norröra!


Vi åkte varje åren i 20 åren till Norröra och sommarstuga som bor vi där. Det finns räcker med många rummet där och firade vi i inne och ute på trädgården. Vackert och jättefint marken som tur att min mormor gav marken till min morbror som äger nu. Stora granen som ser ni att min mors kusin med familjer som bor där stora gården också. Vi brukade vinkade och träffade, till min mors kusiner med familjer och förra året ingift moster Rut till min mamma som gick bort i vintras. Hon var sista ingift i släkten Engström. Hon blev 86 år gammal. Hon har bott hela sitt i livet i Norröra och dog där i huset som önskade hon sista gången. Nu begravdes hela släkten Engström i Blidö kyrkogården nära skärgården och ligger i Furusund som Astrid Lindgren bodde där huset. Nu som är hennes dotter Karin Nyman bor på gården. Visar bilden senare i blogg om lite Astrid Lindgren med familjen. Vi har sett oftare där huset i Furusund när åkte vi båten till Norröra från tjugo minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar