torsdag 30 juli 2009

Nu firade vi i 20 årsjubileum på Norröra igen men samlade kusinerbilder från 1989 fram 2009!


Vilken rekord som har vi hållit i 20 år sedan som kusinerträffen och sysslingträff i Norröra:):):)! Släkten Engström och Ingman som bosatte sig i Norröra 1904 första gången så blev 105 årsjubileum som firade vi också!!! Stora jubileum på 105 år sedan och 20 år sedan även vi kommer minnas på mina mormor och morfars minne även min mormors farmor Klara och farfar Karl Magnus Engström! De flyttade från Rödlöga till Norröra 1904 sen blev bosatte de sig i stora huset fram till 1962 hennes dotter Lydia(moster till min mormor). Lydia hade inga barn och lämnade till doktors familjen som övertog huset. Det blev tråkigt att syskonbarnen vill inte ha huset och byggdes flera gårdar. Idag som finns tolv kusiner och kusinerbarn,kusinerbarnbarn. Min mors moster som är i livet och hon är snart 89 år. Hon orkar inte bo på Norröra och överlämnade till sin son Lasse och hans hustru Inger som sköter huset idag. Idag bara finns kvar enda i livet moster till min mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar