fredag 31 juli 2009

Saltkråkans fönster som bodde där farbror och Stina:)


Vilken vackert fönstret som gamla och förr i tiden som filmer visade 1960 talet Saltkråkan. Många tittade på äkta kändisar i Saltkråkan då min mormors kusin Gunhild Engström och sambo Evert gick vägar så kikade på ungdomarna och vuxna rörigt i Saltkråkan medan tog med kamerade och filmer som hade de sett dem!!! De berättade till min mormor och sade att otroligt att vackert miljö som Astrid valt ut i Saltkråkan och visade i filmer på 1960 talet!!! De hade sett Astrid satte sig i gräsmarken och funderade på vad skrev mera av manus med Tage Danielsson även min mormors kusiner vill inte störade Astrid med flera barnen i Saltkråkan. En dag min mormors kusin Gunhild och Edit bl.a några till kusiner stod och väntade på båten vid Norröra så sågs Melker och andra barnen hoppade av från båten till bryggan så var de med lite i filmen som bara kort. Sen tittade jag på filmen så min mamma sade till mig"där min mormors kusiner Gunhild och Edit var med på filmer" Roligt att berättelse om det historia men tråkigt att kunde jag inte frågade mera min mormor om i Saltkråken som var jag liten. Nu fick jag veta av min morbror och mamma som vet mest om ön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar