fredag 31 juli 2009

Jag besökte min gammelfaster 28 okt 2008 i Örby,Älvsjö:):)


Jag plockade ett bilden på min gammelfaster Gertrud på oss:):)
Jag besökte henne och bjöd hon kvällsmacka med te. Jag och min mamma pratade med henne i Örby som barndomshemmet bor hon nu idag. Hon är vitaliet och alert trots pigg!!! Hon klarar sig bra hemma och går, kör bilen och aktiv! Denna bilden som går hon bra men den 22 dec i fjol fick hon stroke första gången och ålderkrämpor hade lite inte så bra sista månader tills före julafton ramlade hon i stolen i köket samma kortet satte vi där. Hon bjöd en vännen gamle man och åt lunch efter ramlade hon från stolen och talade inte så bra. Nu skillnader ifjol och nu som visar mellan bilden. Min gammelfaster har annorlunda i livet nu än ifjol och inte samma som förut. Tyvärr!! Hon sitter i rullstolburen och bor i äldreboende nu och halvförlamad men talar så bra och klar i huvudet! Hon kan gå en benet och en armen trots klarar hon sig bra! Tur!!! Hon är äldsta i släkten som har vi kvar henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar